Porządki na strychu - czyli jak uporać się z rzeczownikami (ćwiczenia interaktywne)


Każdy, kto choć raz wszedł na strych starego domu, wie, że nie ma lepszego miejsca do prowadzenia lekcji o rzeczowniku! Przedstawiam Wam więc pewien genial.ny, wirtualny strych, który trzeba uporządkować za pomocą czterech ćwiczeń przygotowanych w LearningApps:

  • pierwsze polega na segregacji przedmiotów wg ich rodzaju... gramatycznego;
  • drugie na uporaniu się ze stertą przypadkowych pudeł za pomocą... przypadków;
  • trzecie na zamknięciu słońca w skrzyni, a myśli w umyśle, czyli oddzieleniu rzeczowników konkretnych od abstrakcyjnych;
  • czwarte zaś to rozpoznawanie sadzonek po ich korzonkach, to jest - przypadków po końcówkach. Mniej więcej. :)

 Uwaga! Kolejne zadania chronione są kodami, przejście do następnego ćwiczenia możliwie jest tylko po poprawnym wykonaniu ćwiczenia, które je poprzedza. 

Na koniec uczeń będzie musiał jeszcze odnaleźć ukryty kod, który przekaże nauczycielowi w dowód ukończenia zadania.

W zależności od potrzeb nauczyciel może go wykorzystać na różne sposoby: 

  • "wymienić" na ocenę,
  •  potraktować jako temat lekcji (wówczas na wstępie trzeba zaznaczyć, że temat lekcji uczniowie muszę odkryć sami),
  • użyć jako kodu do następnych etapów.

Ćwiczenia zakładają, że uczeń posiada już pewne podstawy teoretyczne na temat odmiany rzeczowników, są jednak jeszcze nieutrwalone. Mogą zatem posłużyć jako powtórzenie materiału, utrwalenie wiadomości lub przetestowanie wiedzy teoretycznej w praktyce. Równie dobrze nadadzą się do wykonywania na lekcji (np. w wyznaczonym czasie trzeba zdobyć kod), jak i w ramach pracy domowej.

Poziom: klasa IV - V


Komentarze